З 16 по 25 червня 2012 року соціологічною службою Центру Разумкова було проведено два
опитування громадської думки. Відмінність методик цих опитувань полягає в тому, що під час
першого з них інтерв’ю з респондентами відбувалися на вулиці, а під час другого – у
помешканні респондентів. За даними вуличного опитування, ВО «Батьківщина» за рівнем
електоральної підтримки випереджає Партію регіонів, тоді як за даними опитування у
помешканні, рівень електоральної підтримки цих двох партій статистично значуще не
відрізняється.
За даними вуличного опитування, якби вибори відбулися найближчої неділі,
п’ятивідсотковий бар`єр подолали би Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина», за яке готові
проголосувати 27,9% охочих взяти участь у виборах, Партія регіонів (23,9%), Партія «УДАР»
Віталія Кличка» (8,7%), КПУ (7,4%), «Свобода» (5,4%) і близькою до його подолання є Партія
Наталії Королевської «Україна — вперед!» (4,7%).
За даними опитування у помешканні, п’ятивідсотковий бар`єр долають Партія регіонів
(28,3% тих, хто має намір взяти учать у виборах), ВО «Батьківщина» (26,2%), Партія «УДАР»
(10,8%), КПУ (7,7%), але більш далекі від подолання виборчого бар’єру ВО «Свобода» (3,9%)
і "Україна – Вперед!" (3,3%).
Вуличне опитування, порівняно з опитуванням у помешканні зафіксувало більш високий
електоральний рейтинг ВО «Свобода» і Партії "Україна – Вперед!" та нижчий електоральний
рейтинг Партії регіонів.
У Південно-східному регіоні за даними вуличного опитування вищим, ніж при опитуванні
у помешканні, виявився електоральний рейтинг ВО «Батьківщина», але нижчим – рейтинг
Партії регіонів і Партії "УДАР".
У Західно-центральному регіоні вуличне опитування показало більш високий рейтинг ВО
«Свобода» і Партії "Україна – Вперед!".
Вуличне опитування забезпечує більше відчуття анонімності у респондента, тобто він
більшою мірою, ніж під час опитування вдома, впевнений, що його особа не може бути
встановлена. Тому, як вважають дослідники, це може дозволити отримати більш щирі
відповіді на соціально чутливі питання (у тому числі й стосовно електоральних орієнтацій).
Центр Разумкова має досвід проведення вуличних опитувань під час виборчої кампанії
2004 року. Тоді вуличні опитування зафіксували більш високий рівень підтримки опозиційних
кандидатів порівняно з опитуваннями у помешканні, що дозволяє припускати, що вуличні
опитування знижують побоювання респондентів зізнаватися в свої симпатіях до опозиційних
політичних сил та кандидатів.
Опитування, проведені у червні 2012 р., також засвідчили більш високий рівень підтримки
опозиційних сил за результатами вуличного опитування порівняно з опитуванням в
помешканні.
Пошук кандидата у Вашому населеному пункті
Custom Search
Без коментарів